„Колко от вас работят в екип?“ – С този въпрос започна второто практическо занимание от HR поредицата в Къщата на гражданските организации. HR поредицата в Къщата реализираме заедно със Слава Кръстева – мениджър човешки ресурси, психолог и треньор с дългогодишен опит. Темата на срещата „Изграждане на високоефективни екипи“ отново привлече вниманието на мениджъри и служители на неправителствени организации, както и представители на частния сектор. Разликата между екипи, които постигат високи резултати и всички останали групи, е тема, на която обръщаме малко внимание. Част от проблема е , че “екип” е дума, която е твърде позната на всички. Нейната употреба е толкова свободна, че това пречи на осмислянето, овладяването и прилагането на действията и нагласите, които водят до добри резултати.
Да поиграем – или как се крепи равновесието в един екип
За да онагледи сложността на задачата, лекторът Слава Кръстева предложи на участниците да участват в игра, за отличното изпълнение на която бе необходимо равновесие. Чрез включване в ролевата игра, участници и наблюдатели откриха колко е трудно да бъдат постигани резултати в екип от хора, които не се познават достатъчно по между си. Акценти в последвалата дискусия бяха равновесието в представата за лична и екипна отговорност, балансът в разбирането за изпълнение на поставената работна задача и отчитане на резултатите.
Дори при ясни правила и добро желание – продуктивните идеи са трудно осъществими, ако играчите не са екипни
Както в играта, така и в реалността, пътят до постигането на целите е променлив и зависим от различни вътрешни и външни за екипа фактори. Но важна е целта и изпълнението на поставената работна задача. Защото изпълнението следва да бъде най-същественият елемент от културата на организацията.
Аудиторията на срещата научи повече за това по какво се отличава работата в група от работа в екип, както и какъв е рискът от това „пространството“ между обещанията и резултатите да бъде изпълнено от празнина. Независимо дали сме част от екип или ръководим екип, трябва да се стремим към емоционална интелигентност, доверие и работа рамо до рамо, за да допринесем за изграждане на един високоефективен екип.
Участниците научиха кои са 7-те жизненоважни форми на поведение за формиране на добър екип, но безспорен интерес и много въпроси предизвика частта от презентацията, в която бяха посочени няколко сигурни стъпки към провала на „мисия екип“. Сред тях се отличиха трудната адаптация към промените и бавна реакция на предизвикателствата, неумението на екипа да празнува успехите си и мениджърският подход, при който грешките се наказват, но постиженията на екипа не се награждават.
Следващата среща от поредицата в Къщата се планира за януари 2018 г. , като темата ще бъде свързана с тихата неудовлетвореност на работното място. За информация свързана с точния ден и час на провеждане, следете страницата на във фейсбук.
А дотогава помнете: Полагайте грижи за себе си и здравето на своя екип, защото ефективен е здравият и щастливият човек.
Comments are closed.