fbpx

ВКЛЮЧИ СЕ В ЕСЕННАТА ОБУЧИТЕЛНА ПРОГРАМА НА КЪЩАТА НА ГРАЖДАНСКИТЕ ОРГАНИЗАЦИИ

Новият сезон на Обучителната програма на Къщата на гражданските организации стартира на 15 октомври

 

Български център за нестопанско право (БЦНП) обяви тазгодишното издание на Есенната обучителна програма в Къщата на гражданските организации. Със стремежа постоянно да подобрява знанията, уменията и работата на хората в гражданския сектор и да ги подкрепя, БЦНП кани всички любознателни НПО-хора и активни граждани да се включат – защото можем толкова, колкото знаем.

Темите на модулите са избрани заедно с участниците в Програмата досега – актуални, важни и интересни. Регистрацията за участие става чрез онлайн формуляра и предварително заплащане на такса участие според избрания брой сесии. Цената за участие в една сесия е 20 лева, като при регистрация за три сесии, общата стойност за трите сесии е 50 лева.

Всички обучения ще се провеждат в Къщата на гражданските организации на адрес: София, ул. “Христо Белчев” No 3, ет. 1, с начален час 17.30 ч. и продължителност между 90 и 120 мин.

 

ГРАФИК ПО МОДУЛИ И СЕСИИ

МОДУЛ 1 – ДЗД: ДОПЪЛНИТЕЛНИ, ЗАДЪЛЖИТЕЛНИ И (МАЛКО) ДОСАДНИ ИЗИСКВАНИЯ ЗА НПО

Лектори: Надя Шабани (Директор, БЦНП) и Анна Адамова (Програмен директор, БЦНП)

ДЗД е кодът за онези уж не толкова пряко свързани с дейността на гражданските организации законови изисквания, но всъщност съвсем задължителни за всички. Особено ако не искаме ДАНС, КЗЛД или Инспекция по труда да са недоволни след една рутинна проверка в организацията ни. Вътрешно-организационните документи звучат като поредната досадна бумащина, но съвсем не е излишна и не можем да я пропуснем. Този модул посвещаваме на две сравнително нови регулации – тази за мерките срещу изпирането на пари и за защита на личните данни – които засягат пряко гражданските организации. От лекторите в модула – Надя Шабани и Анна Адамова – ще разберем: какви правила, политики и други вътрешни документи да приемем; как да не допускаме излишна бумащина, за да не затрудняваме ежедневната си работа; на кой етап от организационното си развитие какво е важно да не забравяме от административна гледна точка.

 

Тематични сесии в Модул 1:

I. Как да си направим папка GDPR?

Дата: 24.10.2019, начало: 17.30 ч.    

Трябва ли ни катинар на всеки шкаф?“, „Време е да се обучим в крипто…графирането и да анонимизираме всичко, за да спазим GDPR-a?” – все възможни, но твърде амбициозни сценарии, през които в повечето случаи не е необходимо да минаваме. В тази сесия ще разгледаме кои са основните документи, които трябва да имаме, и най-вече – какво значат тези документи на практика. Специално внимание ще отделим на един от основните въпроси за гражданските организации – как да се отчитат пред своите донори, без да нарушават GDPR изискванията.

II. Как да Събираме и Пазим данните на хората?

Дата: 14.11.2019, начало: 17.30 ч.       

В гражданския сектор активно организираме множество и най-различни събития, стремим се да изграждаме последователи, които информираме по важни обществени теми, набираме доброволци, работим на терен в помощ на много хора, често в уязвимо положение. Всичко това е свързано с обработването на доста лични данни  и за много от нас „GDPR” е повод за поредния тих стресов спазъм, когато го чуем. Е, няма нужда! Нещата не са толкова страшни, когато ги познаваме. Затова сесията ще посветим на основните типове дейности, характерни за гражданските организации, и как да се справим с изискванията за защита на личните данни, които обработваме при изпълнението им.

III. Как да се ориентираме в ЗМИП?

Дата: 12.12.2019, начало: 17.30 ч.        

Борбата срещу изпирането на пари си е важна тема. И поради една или друг причина гражданските организации в България имат роля в нея. Кои са мерките, които всяка организация трябва да предприеме, за да защити дейността си от това да бъде използвана за изпиране на пари или финансиране на тероризъм, и какво е актуалното, което трябва да знаем по темата – ще разберем в тази сесия. А ако се ориентираме бързо, ще има и бонус от ДЗД-изискванията за НПО.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

МОДУЛ 2: КАМПАНИИ В СОЦИАЛНИТЕ МРЕЖИ: НЕГОВО ВЕЛИЧЕСТВО СЪДЪРЖАНИЕТО

Лектор: Бояна Стоилова (специалист Дигитален маркетинг)

СъдържаниеТО не е това, което беше! И все пак, то си остава най-важното, ако искаме да оставим трайна следа в огромния поток от информация и да привлечем съмишленици за каузите, за които работим. А как да стигнем до хората – социалните мрежи със сигурност присъстват в отговора. Дали си задаваме правилните въпроси, когато планираме една кампания в социалните мрежи (информационна, за събитие, за набиране на подкрепа и пр.), как решаваме какво съдържание ще предаде посланието ни и как създаваме Негово Величество СъдържаниеТО в днешно време – за отговорите на всички тези въпроси (и на онези, за които не се сещаме) ще разчитаме на Бояна Стоилова.

 

Тематични сесии в Модул 2:

I. Моделът HHH: Създаване и планиране на съдържание за социални мрежи 

Дата: 17.10.2019, начало: 17.30 ч.        

Защо създаваме съдържание – цели, аудитории,  къде, кога и как да го планираме…?? Толкова много въпроси. На помощ идва моделът ННН (HERO-HUB-HYGIENE), който ще разучим, за да ни е от полза, когато планираме съдържанието на следващата ни кампания. Моделът дава много добра рамка за това какво е нужно да знаем предварително – какво съдържание (видео и аудио) и как съответно да го разпределим времево и по канали. Защото доброто планиране е 80% от добре свършената работа.

II. От снимка с телефон до визия за пост: основни правила и инструменти за дизайн

Дата: 28.11.2019, начало: 17.30 ч.       

Без правила не може – такива има и при снимането. Особено ако искаме снимката да „говори“.  Как да постигнем максимално качество на снимките, когато разполагаме само с камерата на телефона, и как да превърнем снимките във визии за нашата кампания в социалните мрежи – за композиция, осветление, кадриране, дизайн и пр. ще си говорим тук.

III. ROLL-CAMERA-ACTION!: Подготовката е определяща за доброто видео

Дата: 5.12.2019, начало: 17.30 ч.            

Импровизацията е хубаво нещо, но доброто качество накрая задължително включва определени професионални умения. Не е нужно да сме професионални режисьори и оператори, обаче, за да заснемем едно добро видео за нашата социална кампания – стига да се подготвим предварително. В тази сесия ще говорим как се изгражда сценарий, какви кадри планираме, какви са елементите в един клип (сцени, шапки, текст, ритъм, темпо, аудио) – всичко, което е ключово важно, преди да стигнем до същинското заснемане. Така, с няколко практически стъпки ще избягаме от пълната импровизация и ще знаем какво да очакваме и търсим като краен продукт.

_____________________________________________________________________________________________________________________

 

МОДУЛ 3: ДОБРО ФИНАНСОВО И ТЕХНИЧЕСКО УПРАВЛЕНИЕ

Лектори: Елена Калинова (Финансов директор, БЦНП) и Пламен Тодоров (Административен директор, БЦНП) 

Малки или големи, с повече или по-малко проекти, със или без стопанска дейност – на всяка активна гражданска организация ѝ се налага да планира добре и разумно финансово своята работа. Това е специфично знание, без което годишният бюджет на организацията, подготовката му, адекватното кандидатстване и отчитане по проекти става тежка задача. А постигането на добро финансово и техническо управление – почти невъзможно. За да ни преведат на разбираем език специфичните изисквания за тази част от работата на едно НПО и да ни дадат ценни практически съвети как да сме сред отличниците, Елена Калинова и Пламен Тодоров ще влязат в ролята на лектори в сесиите от този модул.

 

Тематични сесии в Модул 3:

I. Как да планираме и контролираме годишния бюджет на организацията?

Дата: 15.10.2019, начало: 17.30 ч. 

„Ние нямаме голям бюджет и не е задължително да правим някакви планове…“, „Достатъчно е да имаме добър счетоводител, той ще се оправи с всичко…“ – съществуват митове относно важността и какво представлява годишният бюджет на една организация, трябва ли да го имаме и как изобщо да го планираме. А да го контролираме?! И онези административни разходи, за които все не стигат парите. Все въпроси, на които ще намерите отговор по време на тази сесия.

II. Умен бюджет: Как да разпишем и отчетем финансово проекта си?

Дата: 31.10.2019, начало: 17.30 ч.        

Идеите за добри дела са хубаво нещо, но когато трябва да ги защитим финансово пред донора, е ключово важно доколко реалистично сме построили бюджета си. Кои са елементите, които винаги да съобразяваме, когато правим бюджета за един проект, с какво да внимаваме, така че ако получим финансова подкрепа, да го изпълним успешно и ефикасно (да постигнем добър баланс на вложените средства и получения резултат). И, разбира се, как да се справим с всички изисквания за финансовото отчитане. Всичко това ще научим във втората сесия от модула.

III. Пищовче: Как да си подготвим перфектния технически отчет?

Дата: 21.11.2019, начало: 17.30 ч.        

„Дали ще разберат колко важни и смислени неща направихме – мястото не стигна да напишем всичко?!“. Понякога ни се иска да разкажем за всяка човешка история, която сме повлияли положително. Когато става дума за технически отчет, обаче, си има изисквания, които е добре да съобразим, ако искаме да сме отличници. За да разберем кои са тези правила-техники (неслучайно е технически отчет) и да не ги забравяме, в третата сесия ще си направим едно пищовче – което да ни помага при техническото отчитане на всеки проект.

 

ВКЛЮЧИ СЕ В ЕСЕННАТА ОБУЧИТЕЛНА ПРОГРАМА НА КЪЩАТА НА НПО 2019

Допълнителна информация за Есенната обучителна програма можете да получите от Здрава Воденичарова, e-mail: zdrava@bcnl.org, както и на телефон: 02/981 66 17.

Posted on September 9, 2019 in Новини, Събития

Share the Story

About the Author

Back to Top